Werkwijze

Werkwijze
Eén van de grotere custommade projecten die Art Digital heeft uitgevoerd is TaxiPlaza.nl.
Op deze website kan de bezoeker zijn route gegevens invoeren en krijgt direct prijzen te zien van taxibedrijven die de rit kunnen uitvoeren. De klant kan bij het taxibedrijf naar keuze de rit boeken en online betalen en de taxi komt vervolgens voorrijden.

Fase1 De intake
Na telefonisch contact is er een afspraak gemaakt waar ideeën werden uitgewisseld.

Fase 2 Schematisch ontwerp
Na de intake bleek dat dit best wel een veel omvattend project zou gaan worden en is besloten een stappenplan op te zetten. In dit stappenplan is schematisch alle stappen en functionaliteiten weergegeven en de ideeën kregen ineens een tastbare vorm.
Welke route / stappen zou een bezoeker nemen, wat zou er vervolgens gedaan worden met deze informatie en hoe zou deze beheerd gaan worden. Hierbij is uitgegaan van een meest optimale situatie.

Dit stappenplan een noodzakelijk gegeven bij een dergelijk groot project.
Deze werd aan Taxiplaza gepresenteerd en naderhand bijgewerkt.

Fase 3 Richtlijn offerte
Na overleg met de betrokken partijen (programmeurs, derde partijen als betaalsystemen en routeplanners), kon er op basis van het in fase 2 ontwikkelde stappenplan een richtlijn gegeven worden qua prijs. 
Gezien wij daarmee boven het gewenste budget kwamen, hebben wij het stappenplan gestript tot de primaire functionaliteiten, die nodig waren voor een goed werkende website.

Fase 4 Functioneel ontwerp
Met de vereenvoudigde versie is er opnieuw een prijsrichtlijn gepresenteerd, deze was meer in de richting van het budget.
Na goedkeuring van TaxiPlaza is er begonnen met een functioneel ontwerp. In het functioneel ontwerp werden alle stappen, functionaliteiten zeer gedetailleerd vastgelegd en dienden ook als basis van het database ontwerp.

Fase 5 Offerte & Uitvoering
Dankzij het functioneel ontwerp kon er een definitieve prijs geoffreerd worden.
TaxiPlaza wist wat hij kreeg  en wij wisten precies wat wij moesten maken.
Na goedkeuring is het functioneel ontwerp ook de blauwdruk gebleven tijdens de ontwikkeling en is deze ook nauwelijks gewijzigd.

Fase 6 Ontwikkeling
De website is ontwikkeld en werd, zover mogelijk, in delen opgeleverd. 
Na de definitieve oplevering kwamen er nog een aantal kleine bugjes naar boven. Deze bugfixes waren uiteraard inbegrepen in de prijs.

Fase 7 aftersales
Langzamerhand ontdekt Nederland de geweldige diensten van TaxiPlaza.
Naarmate het systeem door meer bezoekers gebruikt werd  en ritten geboekt werden, kwamen er nog kleine bugjes aan het licht.
Ondanks dat ondertussen de afgesproken bugfix periode verlopen was, werden de meeste bugjes kostenloos gefixed. (wij staan achter ons product) Naderhand zijn enkele verbeteringen aan het systeem wel als betaalde opdrachten gefactureerd, deze vielen ook buiten het initieel concept.

Het internet wijzigt met grote snelheid en soms is het noodzakelijk om wijzigingen door te voeren. Wij staan achter onze producten en diensten, maar sluiten niet uit dat een custom-made website in de toekomst gewijzigd moet worden. (bijvoorbeeld wanneer een nieuwe internet explorer versie uitkomt, die bepaalde functionaliteiten niet meer toestaat)