Werkwijze

Bij het maken van een goed logo en bijbehorende huisstijl  zijn meerdere factoren bepalend.

Fase 1: Intake
De intake fase kan één van de belangrijkste fases zijn van het hele proces.
In dit intake gesprek wordt duidelijk wat uw eigen ideeën zijn en kunnen wij kennismaken met uw werkwijze, visie, werkzaamheden en alle andere bepalende factoren die uw bedrijf zo uniek maken. 

Soms kunnen bepaalde woorden of opmerkingen, die tijdens het intake gesprek zijdelings ter sprake komen, hele sterke uitgangspunten zijn voor het concept.

Fase 2: conceptschetsen
Op basis van het gesprek maken wij een aantal uiteenlopende schetsen. Deze schetsen (potlood/digitaal) worden u gepresenteerd waarna er een keuze gemaakt wordt voor een concept welke uitgewerkt wordt.

Fase 3: presentatie definief logo
Het uitgewerkte logo kan nog in verschillende variaties gepresenteerd worden, waarna een definitief logo gekozen wordt. Dit logo wordt doorgevoerd in de huistijl

Fase 4: Drukwerkbegeleiding
Na goedkeuring van de opgemaakte huisstijl verzorgt Art Digital van aan- tot aflevering het drukwerk.

Voor startende ondernemingen en kleine bedrijven hanteren wij voor het ontwerpen van een logo/basishuisstijl een vaste prijs van € 700,-.excl. btw 

Deze prijs is bedoeld voor de kleine ondernemer met een niet al te groot budget, die toch een professioneel en doordacht logo willen hebben. 

Bij grotere ondernemingen nemen we het recht voor andere prijzen hanteren (op aanvraag). 
Onze ervaring is dat bij grotere bedrijven vaak meerdere personen meebeslissingsrecht hebben en gezien iedere persoon vaak een eigen mening heeft, gaat er vaak meer tijd voor ons in zitten. Zeker wanneer de opdracht een vernieuwing van een bestaand logo betreft, kan dit soms een gevoelig onderwerp zijn en soms ook meer tijd kosten dan het creëren van een geheel nieuw logo.

Inbegrepen in dit pakket is het ontwerpen van het logo zelf (typografie/beeldmerk) en de digitale huisstijlopmaak t.b.v. het drukwerk.

Onder de huisstijl verstaan wij de opmaak en de digitale aanlevering naar de drukker toe van het briefpapier, volgpapier, visitekaartjes, enveloppen en eventuele attentiekaarten, de bovenstaande prijs is exclusief het drukwerk en exclusief 19% BTW.

U bent niet verplicht om via onze drukkers te werken, echter dit is wel ons advies. Na jarenlange ervaring met onze vaste 'huisdrukkers' kunnen wij een optimale prijs/kwaliteit combinatie waarborgen.

Het ontworpen logo heeft u betaald en is/blijft dus ook van u. U mag het zo vaak gebruiken als u wilt. Wij doen niet aan 'intellectuele eigendommen' die het gebruik ervan beperken. U ontvangt geen extra factuur wanneer u het logo een keer extra op uw auto wilt beplakken of in een advertentie wil plaatsen.

Aan de andere kant zouden wij natuurlijk niet willen dat derde partijen het logo zonder toestemming veranderen of onjuist toepassen. U kiest immers voor een bepaalde huisstijl waarmee u zich profileert naar de buitenwereld en de uniformiteit van de huisstijl mag niet aangetast worden.